Het kan altijd voorkomen dat je tijdens het spelen bij een online casino wat problemen ondervindt. In het merendeel van de gevallen lossen deze problemen zichzelf op zonder dat je daarvoor contact dient op te nemen met de helpdesk, maar dat is uiteraard niet altijd zo. Wanneer je contact wenst op te nemen met de helpdesk van een online casino word je hier doorgaans verschillende mogelijkheden toe aangeboden. Even bellen is voor veel mensen echter nog steeds het interessantst omdat ze er op die manier zeker van zijn dat ze meteen verder worden geholpen. Helaas is het zo dat je dan veelal jouw beste Engels dient boven te halen. Er zijn immers maar weinig (internationale) online casino's die Nederlandse support via de telefoon aanbieden.
Nederlandse support is zeldzaam
Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat een online casino steeds over een internationaal karakter beschikt. Ze zijn bovendien ook niet zelden gevestigd op eilanden zoals Malta en CuraƧao. Dit alles zorgt er voor dat Nederlandse support een zeldzaam fenomeen is, althans wanneer je er voor kiest om telefonisch contact op te nemen. Stuur je een e-mail met jouw vraag, dan kan het zomaar wel gebeuren dat je in het Nederlands een reactie ontvangt. Telefonisch ligt dat evenwel een behoorlijk stuk lastiger. Vooraleer de helpdesk van een online casino telefonisch te contacteren is het dan ook altijd van belang om goed na te gaan in welke talen er precies ondersteuning wordt aangeboden.
Speciaal nummer zonder (extra) kosten
Bovenstaande neemt niet weg dat online casino's het bijzonder belangrijk vinden dat hun spelers kunnen rekenen op een financieel interessant nummer. Er wordt dan ook niet zelden voor gekozen om gebruik te maken van een 0800 of een lokaal nummer. Op deze manier kun je als speler er altijd zeker van zijn dat je niet een deel van je eerder gewonnen winsten verloren ziet gaan door de helpdesk te contacteren.
Geschatte leestijd: 2 minuut.